Za televizní práva 12 milionů, ze vstupného 285 milionů. ‚Evropský rekord,‘ kritizuje Tvrdík nepoměr

„Velmi smutný příběh. Povinná pětiletá smlouva. Na plnění dáváme víc, než dostáváme.“ Šéf fotbalové Slavie Jaroslav Tvrdík se na twitteru podivuje nad smlouvami, kterými Ligová fotbalová asociace upravuje přerozdělení marketingových a televizních práv. Příjmy z nich jsou podle Tvrdíka nebývale nízké.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Jaroslav Tvrdík | Foto: Barbora Reichová | Zdroj: CNC / Profimedia

Jaroslav Tvrdík na twitteru naráží na to, že na smlouvu, kterou Slavia s Ligovou fotbalovou asociací na dalších pět let podepsala, přistoupit musela. Jinou možnost podle šéfa pražského klubu neměla, jinak by jí hrozilo vyloučení.

Za tento rok Slavia z marketingových a televizních práv inkasovala necelých 12 milionů korun. Výrazně vyšší zisky 285 milionů má přitom ze vstupného. Tento nepoměr je podle Tvrdíka evropský rekord.

Předseda Ligové fotbalové asociace Dušan Svoboda odkázal Radiožurnál na vyjádření, které asociace teprve připravuje. Už dříve ale Radiožurnálu řekl, že za nižší příjem z vysílacích práv může fakt, že fotbalová liga byla dlouho dobu dostupná na volně šířených kanálech.

Na podzim byl nejlepší Souček, anketě o nejlepšího českého fotbalistu zatím kralují slávisté

Číst článek

„Ve všech zemích, se kterými se srovnáváme, je už mnoho let fotbal buď ve sto procentech, nebo z podstatné části na placených platformách. Ty jsou podle všeho schopné vyprodukovat větší objem finančních prostředků, než když peníze generujete pouze z reklamního nebo marketingového trhu v dané zemi,“ uvedl Svoboda.

Česká liga je z větší části na placeném kanálu od minulé sezony, kdy práva dál přeprodala společnost Pragosport, která je vlastníkem marketingových a televizních práv pro českou fotbalovou ligu až do roku 2024. Zájem o vysílání nejvyšší tuzemské soutěže měla v roce 2018 i společnost Médea, což podporoval Jaroslav Tvrdík.

V Česku jsou příjmy klubů z prodeje televizních práv výrazně nižší než v zemích, které jsou na tom z hlediska koeficientu mnohem hůře. Podle portálu Eurofotbal.cz dostane celá domácí soutěž necelých šest milionů eur (asi 153 milionů korun). A například řecká liga inkasuje za televizní práva 32 milionů eur (814 milionů korun), švédská dokonce 40 milionů eur (více než miliarda korun).

Marek Augustin Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme