„Potřebujeme, aby lidé přijeli k nám,“ zaznělo na debatě prostějovské radnice a obchodníků z centra města. Těm chybí hlavně dost parkovacích míst pro lidi. Radnice to teď zvažuje.
Automobilový průmysl se s přechodem k elektromobilitě mění. V Česku loni výroba aut vzrostla o skoro 15 procent. Podle ekonoma Jana Bureše je důležitá flexibilita, uvedl pro Český rozhlas Plus.
Stát se pro zvýšení ceny rozhodl loni. Zdůvodňuje to hlavně přibývajícími úseky dálnic. Cena podle ministra dopravy Martina Kupky (ODS) odpovídá inflaci za 12 let, kdy se poplatek neměnil.
„Pomohlo by i uvolnění pravidel pro zaměstnávání pracovníků ze zemí mimo Evropskou unii, o kterém se mluví dlouhodobě,“ popisuje ředitel Institutu silniční dopravy ČESMAD Tomáš Bicera.
Praha||Jan Bumba, Kateřina Herelová|Auto|Pro a proti
Vyplatí se ušetřené minuty pro řidiče a posádku vozu v porovnání s emisemi? V pořadu Plusu Pro a proti diskutují odborník na dopravu Ondřej Mirovský (Zelení) a poslanec Ivan Adamec (ODS).
Ceny aut dovezených z Německa podle ředitele Cebie Martina Pajera uměle navyšuje vyšší míra podvodů, jako je stáčení tachometrů, a především zatajování havárií a poškození.
U počítačů a chytrých telefonů už je běžná antivirová ochrana, která je zabezpečuje před kybernetickými útoky. Od července letošního roku ji budou muset mít nově vyrobené automobily.
V současné době už lze ovládat některé funkce automobilů pomocí hlasových povelů, například topení nebo klimatizaci. Pokročilejší modely pak umí i hledat v navigaci nebo pouštět hudbu.
Auta na baterie začnou podle hasičů hořet většinou při nabíjení. I proto náměstek Daniel Miklós za hasičský sbor dokončuje vyhlášku s přísnějšími pravidly pro nové velké garáže.
Za překročení rychlosti bude od příštího roku vyšší pokuta i počet trestných bodů. Novela zákona o silničním provozu má dále upřesnit protiprávní jednání.
Na sloupech v křižovatce už jsou nové kamery, které míří do různých směrů. Příští měsíce budou sbírat data o hemžení tisíců vozidel a lidí. Provoz ale nijak neovlivní.
Z odůvodnění zákazu vjezdu není podle přezkumného rozhodnutí patrné, co návrh na zákaz iniciovalo. Spis, podle něj neobsahuje žádné potřebné písemné podklady jako třeba dopisy, e-maily či záznamy.
Praha 1 nechala v noci na čtvrtek nainstalovat značky zakazující vjezd mezi 22.00 a 6.00 do fakticky celé oblasti mezi Dvořákovým nábřežím, Pařížskou, Staroměstským náměstím a Revoluční ulicí.
Pokud řidiči budou znát asistenční systémy v autech, bude podle Besipu ještě méně dopravních nehod. I tak podle policie mají pomocné funkce v autě vliv na snížení nehodovosti v Česku.
S blížícím se koncem října a začátkem listopadu bude práce v pneuservisech nad hlavu. Tradičně totiž mnoho řidičů stále nechává přezutí až na poslední chvíli.
Takzvaná ekologická zóna třetí třídy umožňuje primárně jízdu plně elektrických automobilů. Výjimky platí pro větší dodávky s hybridním pohonem a pro sanitky, policejní auta nebo lidi s hendikepem.
Ruský automobilový průmysl byl silně závislý na zahraničí a těžce ho zasáhly následky západních sankcí kvůli ruské invazi na Ukrajinu. V roce 2022 se prodej vozů propadl o 59 procent.
Emisní limity pro osobní i nákladní auta už nejsou tolik přísné jako v původním návrhu a rovněž se podařilo dojednat realističtější časový rámec zavedení normy.
Sankce, které Evropská unie přijala proti Moskvě kvůli její invazi na Ukrajinu, se podle Evropské komise vztahují na veškerá auta z Ruska pouze dočasně.
Při vstupu do Evropské unie mohou Rusové přijít o soukromý majetek, třeba o auto. Vyplývá to z aktualizace sankční politiky EU. Několika rodinám v Německu už se stalo, že musely opustit svůj vůz.
Proti rozšíření nízkoemisní zóny bojovali jak někteří motoristé, tak i konzervativní britská vláda. A to navzdory faktu, že opatření je v souladu s její zelenou politikou.