Češi rádi chodí do kin. Přednost dávají 3D filmům

V Česku se do kin stále chodí: Loni utratili diváci za lístky rekordních 1,5 miliardy korun. A stoupl i počet návštěvníků - do kin přišlo zhruba 13,5 milionu lidí, tedy zhruba o milion více než v roce 2009 a nejvíc od roku 1993. Údaje zveřejnila Unie filmových distributorů (UFD).

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

z filmu: Avatar

z filmu: Avatar | Foto: Bontonfilm

Zájem o kina má dva důvody, jak vysvětlil Rádiu Česko ředitel distribuce společnosti Bontonfilm Aleš Danielis:

„Jedním je souběh velmi atraktivních filmů, v kterých se v loňském roce sešel ne jenom hit desetiletí Avatar, ale i opět k síle se vrátila česká filmová produkce, která kumulovala 30 % celkových tržeb. A druhým důvodem je technologická změna, konkrétně 3D projekce, které přinesly do kin novou kvalitu, která skutečně není srovnatelná s tím, co drtivá většina lidí může vidět doma u televize, o stahování nekvalitních materiálů z internetu nemluvě.“

Přehrát

00:00 / 00:00

V Česku se do kin stále chodí, tvrdí Unie filmových distributorů. Mluvíme s ředitelem distribuce společnosti Bontonfilm Alešem Danielisem.

Vyšší ceny vstupenek na 3D projekce zvedly průměrné ceny všech lístků

Právě 3D projekce, za kterou diváci platí vyšší vstupné, způsobily zvýšení průměrné ceny lístků.

„Když si cenu průměrného vstupného rozdělíme na klasické filmové projekce v kinech a na ty stereoskopické, tak zjistíme, že kompletní nárůst ceny vstupenek z loňského na letošní rok je pouze zvýšením podílu právě 3D digitálních projekcí, že vstupné na klasické promítání se prakticky nezvedlo,“ upozornil Danielis.

I přes vyšší cenu jsou ale digitální projekce vyhledávané: „Velké množství filmů bylo uváděno do kin na obou formátech a je zajímavé, že diváci v drtivé většině volili kvalitnější nový fenomén 3D technologie, a tím vlastně zvýšili průměrnou cenu vstupenky.“

O budoucnost 3D snímků se ředitel distribuce Bontonfilmu nebojí: „Já bych se odvážil říct, že 3D technologie v budoucnosti bude znamenat přibližně něco jako v minulosti byla širokoúhlá projekce.“

České filmy stále táhnou

Divácky nejúspěšnějším filmem loňského roku podle UFD byla česká komedie Ženy v pokušení, po druhém Avatarovi byl třetí opět český film Kajínek. Je pro distributora český film stále sázkou na jistotu?

„Na české filmy se v České republice chodilo vždy hodně. Když se podíváme na dlouhodobé žebříčky, dá se říct, že obliba českých filmů v Čechách je v EU stabilně srovnatelná snad jen s podporou francouzských filmů ve Francii,“ uzavřel Danielis.

Marián Vojtek, Patricie Polanská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme