Z Vinohrad se stala pěší zóna, projít se přišel i ministr Bárta
Z části pražských Vinohrad se dnes odpoledne stala pěší zóna zkombinovaná s cyklostezkou. Motoristé měli smůlu. Lidé tak měli možnost si vyzkoušet, jak příjemné by centrum Prahy mohlo být, pokud by v něm magistrát v budoucnu omezil automobilovou dopravu. Iniciativa AutoMat už popáté uspořádala festival ‚Zažít město jinak‘.
V 10 hodin vyrazila od ministerstva dopravy cyklistická exkurze, kterou vedl Tomáš Cach. Exkurze se zúčastnil i ministr dopravy Vít Bárta, který měl strach z náročnosti etapy:
„Do kopce pojedeme pomalu, že jo?“ Ministr prozradil, že na kole nejezdí tak často, asi třikrát až čtyřikrát do roka zajede s manželkou do Třeboně:
„Nejsem úplně sportovní typ. Třeboňská rovina je akorát na moji fyzickou kondici.“
Účastníci cyklistické exkurze udělali několik zastávek na problematických místech, například u Hlavního nádraží.
„Hlavní nádraží by mělo jít svým zákazníkům naproti. A to, co uděláme s magistrálou, je otázka až pražského obchvatu,“ říká na místě ministr Bárta, který při další zastávce na Vinohradech poučuje méně zkušené cyklisty:
„Když jedete přes koleje, tak se vám velmi lehce stane, že se vám kolo, které klouže, dostane do rýhy a letíte na nos. Tak bacha na to.“
Dál už expedice přijíždí na Vinohrady, ze kterých se stala pro dnešní odpoledne pěší zóna. Právě tady se dá podle Terezy Voříškové z iniciativy AutoMat ‚Zažít město jinak':
„Chceme ukázat, jak by se ve městě mohlo žít, kdyby byla automobilová doprava klidnější a tohle místo jsme si vybrali proto, že Vinohrady jsou symbolem toho, jak zahlcení automobilovou dopravou dokáže komplikovat život obyvatelům. Tady se nacházíme pár desítek metrů od severojižní magistrály, to je právě ten symbol zahlcení Prahy automobily.
Auta nebudou ve vyhrazené pěší zóně jezdit až do 20. hodiny. Na jejich místě stojí stánky českých designérů, neziskových organizací, s bio a fair trade potravinami, s městskými koly a cyklistickými doplňky.