Český olympijský výbor rozjíždí kampaň 'Žijeme Londýnem'
Do Londýna to není daleko. Ať už to vezmeme z pohledu místa, kde se bude konat letní olympiáda, nebo časového. Hry tam začnou za 444 dny. A čím víc se budou blížit, tím častěji uslyšíme heslo 'Žijeme Londýnem'. Kampaň právě s tímto názvem dnes spustil Český olympijský výbor.
Nikdy předtím Český olympijský výbor na hry takto nezval. Spokojil se obvykle se spoluprací se svými mediálními partnery, propagoval se jejich prostřednictvím. Ale teď poprvé, dokonce více než rok před hrami samotnými, zahájil celostátní kampaň ve stylu road show
„Už máme dostatek zkušeností z olympijských her a zlepšujeme projekty, které se týkají olympiády, dáváme jim vyšší kvalitu a takový jakoby větší rozsah. Olympiáda je za humny a to se nám zdálo, že je ideální příležitost rozjet takovouto akci,“ uvedl předseda Českého olympijského výboru Milan Jirásek.
A nemohlo použít lepší sloveso, než "rozjet". Jedním z nejviditelnějších znaků kampaně bude originální londýnský double-decker, tedy patrový autobus. Pokud tedy vydrží cestu 128 českými městy.
„To je myslím naše největší obava. To není jen tento problém, ale double-decker je také hodně vysoký, takže se musí dopředu velmi pečlivě plánovat kudy pojede. Protože české silnice, mosty a především elektrická vedení nejsou na takové výšky stavěné,“ vysvětluje místopředseda ČOV pro ekonomiku Jiří Kejval.
Onen double-decker bude navíc historický pouze navenek, vevnitř najdou návštěvníci multimediální centrum. A venku? Ve 28 městech venkovní výstavu velkoplošných fotografií s olympijskou tématikou a českými legendami posledního století. Ale nejen to.
„Nebudou to jen fotografie. Ale ve spolupráci s Českým rozhlasem, Českou televizí a z dalšími médii chceme prezentovat i zvukové, obrazové a tiskové záznamy z tehdejší doby,“ prohlásil Jiří Kejval.
Když chcete něco propagovat, měli byste k tomu mít i logo. Dalo se použít asi i některé stávající, ale Český olympijský výbor si nechal vymyslet originál. Vcelku zajímavě vypadající kruhový smotanec s názvem kampaně uprostřed.
„To je ten znak londýnského metra. Ale kruhovou část jsme vyměnili za věnec spletený z olympijských barev a horizontální část s názvem stanice jsme vyměnili za červeno-modro-bílý název Žijeme Londýnem. A pevně doufáme, že jak po té obsahové stránce, tak i grafické, to splňuje všechny požadavky,“ popsal Jiří Kejval. A mimochodem, logo není ošklivé, dokonce předčilo i to oficiální.
„Líbí se mi daleko víc než oficiální logo londýnské olympiády. S tím jsem se skutečně nesžil! Angličané to nelibě nesou, když to člověk dá najevo. Myslím, že naše logo je velice povedené a že symbolizuje všechno. Symbolizuje, že tuhle akci dělají Češi a symbolizujete to, že se to týká olympiády i Londýna. Myslím, že je to docela vtipné,“ je s logem akce Žijeme Londýnem spokojený Milan Jirásek.