Aibo se vrací. Robotického psa nemusíte venčit, jen ho občas zapojíte do zásuvky

Umí téměř vše jako normální pes. Jen ho nemusíte venčit ani krmit. Stačí, když ho jednou za čas zapojíte do zásuvky. Japonská firma Sony se po víc než deseti letech vrací s novou verzí svého robotického psa Aibo. Slibuje věrohodnější pohyb, víc interakce a hlavně lepší učení i díky tomu, že si přes internet bude vyměňovat zkušenosti s dalšími psy všude po světě.

Tokio Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Aibo, v japonštině něco jako parťák, chodí, vrtí ocáskem, dává pac, hraje si s míčem, umí mrkat, stříhat ušima, zívat, oklepat se i štěkat.

Přehrát

00:00 / 00:00

Aibo se vrací. Robotického psa nemusíte venčit, jen ho občas zapojíte do zásuvky. Téma pro Ondřeje Himmera

Hlavně ale umí reagovat na člověka. Slyší na zavolání, rozpozná úsměv i pochvalu a pozná také, jaký z jeho kousků máte nejraději.

„Aiba pohání zvědavost, Aibo je partner, který si užívá každý den a který roste s vámi. Umožňuje zažít propojení s jinou bytostí,“ popisuje robotického psa Kazuo Hirai, generální ředitel Sony.

A v přesvědčení, že roztomilý robot s velkýma očima může člověku poskytnout plnohodnotný vztah nebo alespoň jeho věrohodné zdání, rozhodně není sám.

Společnost Toyota nedávno představila malého panáčka, který umí mluvit a zeptat se na to, co vás trápí. Robot se jmenuje Kirobo.

První řadu Aiba začalo Sony vyrábět v roce 1999 a prodalo se na 70 tisíc kusů. Nová verze by měla do prodeje přijít příští rok a nebude to levná záležitost. Základní cena je v přepočtu 38 tisíc korun. K tomu se ale připlácí za servisní záruku, za míček a plastovou kost nebo i za nové triky, které se Aibo může naučit.

Aibo a Kazuo Hirai, generální ředitel firmy Sony | Zdroj: Reuters

Ondřej Himmer Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme