Provoz na jindřichohradeckou úzkokolejku mají pomoct vrátit i obce. Podle reorganizačního návrhu, který schválil soud, by měly koupit železniční dráhu. Radnice a kraje jsou k tomu ale zatím skeptické.
Potenciálním provozovatelem je brněnská společnost Gepard Express.Pokud se všechny zúčastněné strany dohodnou, mohl by se na úzkokolejku do léta vrátit provoz.
„V uplynulých šesti letech jsme se všemi zainteresovanými stranami úzce spolupracovali nejen na tom, abychom připravili olympijské hry, ale také na využití (sportoviště) po jejich skončení.“
Rychlobruslařské sprinty jsou divácky nejatraktivnější a zvláště v Salt Lake City to v noci na sobotu kolikrát vypadalo, že se závodníci na úzké dráze srazí.
„Jsme takový český kokosy na sněhu,“ popisuje s nadsázkou pilot českých posádek ve dvojbobu a čtyřbobu Dominik Dvořák. Rád se dívá na hokej, na bruslích jezdí od malička.
Už jenom dva dny zbývají do chvíle, na kterou se celou sezónu připravují ti nejlepší dostihoví koně a žokejové. Dráha pro Velkou pardubickou už by měla být nachystaná. A jestliže před několika lety nebyla v úplně dokonalém stavu, teď by si ji účastníci nejslavnějšího závodu mohli pochvalovat.
Oba jsou cyklisty, oba byste zastihli momentálně v Brazílii, oba nevědí, zda se postaví na start své disciplíny. Jedním z této dvojice takříkajíc na 'čekačce' je Martina Sáblíková, druhým je dráhový cyklista Adam Ptáčník, který do Ria odcestoval v roli náhradníka.
Tvoří čtyřčlenný tým, na olympiádu poletí jen dva a závodit v Riu bude nejspíš jen jeden. Zvláštní situaci kolektivu v individuálním sportu zažívají dráhoví cyklisté Dukly Brno. Pavel Kelemen vyjel pro Českou republiku na olympijských hrách po jednom místu ve sprintu a keirinu. A v obou disciplínách chce nastoupit.
Handicapovaný cyklista Jiří Ježek už ve světě sportu nemusí nikomu nic dokazovat. Je šestinásobným paralympijským vítězem, stejně tak jako mistrem světa. Navíc se dokázal vrátit po těžkém úrazu a ví, že vavříny z velkých akcí nebude sbírat donekonečna. Ve své parádní disciplíně, dráhařské stíhačce na 4 kilometry, má dokonce už svého nástupce - Slováka Jozefa Metelku.
Od restartu až na paralympiádu. Tak by se dal zřejmě nejlépe charakterizovat příběh 22letého handicapovaného cyklisty. Ivo Koblasa totiž po náročné operaci v šesti letech začal prakticky s novým životem. Jeho nezbytnou součástí se stala cyklistika.
Na první zářijový den asi hendikepovaný cyklista Jiří Ježek jen tak nezapomene. Na mistrovství světa ve Spojených státech měl těžký pád. S mnohačetnými zraněními byl převezen do nemocnice, kde ho uvedli do umělého spánku a podstoupil operaci. Rychle se ale dal do pořádku a už v listopadu začal trénovat.
Kuželkáři v Třebíči mají dráhy odzkoušené profesionály. Získali je z mistrovství světa v Brně, kde mimochodem padlo 11 světových rekordů. Do včerejška třebíčští kuželkáři čekali na poslední kulaté razítko a ode dneška mohu dráhy oficiálně používat.
Nejslavnější česká sáňkařská dráha ve Smržovce bude možná brzy zase korytem se světovými parametry. 40 let stará stavba potřebovala po roce 2000 výrazný zásah, aby neskončila jen jako historická památka. A práce na ledovém korytě pokračují.
Šestinásobný paralympijský vítěz, cyklista Jiří Ježek, zajel na dráhových závodech v britském Newportu světový rekord ve stíhacím závodu na 4000 metrů.
Vznik plánované vysokorychlostní železniční trati z Brna do Prahy by značně ulevil silničnímu provozu na jihu Moravy. To byla také jedna z myšlenek včerejší konference věnované 140. výročí Severozápadní dráhy, která proběhla ve Znojmě.
Pražské Letiště Václava Havla v pondělí otevře zrekonstruovanou dráhu pro startující i přistávající letadla. Obnova dráhy, která sloužila už od 60. let minulého století, byla nezvykle rychlá. Před spuštěním ještě musela projít mnoha testy.
Letiště Václava Havla potřebuje zvýšit kapacitu. Hlavní dráha, která letos prochází generální opravou, je maximálně vytížená. V plném proudu jsou proto přípravy na stavbu nové paralelní ranveje. Do provozu má jít v roce 2019.
Letecká základna v Náměšti dva týdny nepřijme žádné letadlo. Vojáci opravují přistávací dráhu. Znamená to omezení nejenom pro vojenský letecký provoz, ale na vědomí to personál letiště musel dát i civilnímu letectví. Na letišti nemohou přistát ani stroje, které se dostanou do nesnází.
Na Kozí dráhu, která vede mezi Děčínem a Oldřichovem u Duchcova, se včera po letech vrátily vlaky. A mezi lidmi byl o svezení velký zájem. Na trati se zastavil pravidelný provoz před 6 lety a včerejší speciální velikonoční jízdy si tak nechal ujít jen málokdo.
Nad Kladnem budou téměř nepřetržitě skoro pět měsíců burácet startující letadla. Letiště Václava Havla Praha bude od poloviny května do konce září opravovat hlavní vzletovou dráhu. A letadla tak budou startovat na vedlejší dráze, která směřuje právě na Kladno. Tamní obyvatelé se už teď bojí nadměrného hluku i toho, že se nevyspí.
Oprava hlavní dráhy ruzyňského letiště je v plném proudu. Mezitím letadla využívají vedlejší dráhu a dočasně létají nad hustě obydlenými částmi Prahy, hlavně nad jižní a západní částí města.
V Berlíně už je sníh. Zatím ale pouze na Postupimském náměstí. Zimní svět se sáňkařskou dráhou už tradičně patří k jedné z předvánočních atrakcí německé metropole. A oblibě se těší především mezi turisty.
Ústavní soud vyhověl skupině senátorů a zrušil zákon o vzletové a přistávací dráze na pražském ruzyňském letišti. Norma měla výstavbu druhé dráhy výrazně urychlit, ale po verdiktu se bude řídit stejnými pravidly jako jakákoliv jiná stavba.
Magnetická rychlodráha Transrapid nakonec mnichovské hlavní nádraží a tamní letiště nespojí. Z bombastického projektu sešlo kvůli enormnímu růstu nákladů. Výstavbu rychlodráhy vehementně podporoval hlavně bývalý bavorský premiér Edmund Stoiber.
Írán údajně zvažuje výstavbu magnetické rychlodráhy německé konstrukce, takzvaný Transrapid. Informuje o tom deník Süddeutsche Zeitung. Vlak pohybující se na magnetickém polštáři by měl spojit metropoli Teherán s poutním místem Mashad na severovýchodě země. Hospodářské sankce proti íránskému režimu údajně realizaci projektu nestojí v cestě.