Cestující na severu Čech se za pár let svezou lepšími rychlíky

Ministerstvo dopravy do konce roku vypíše soutěž na provozovatele rychlíků na pěti důležitých tratích na severu Čech a jednou z podmínek budou i pohodlnější vozy.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

vlak

vlak | Foto: Alena Palečková

„Praha – Ústí nad Labem, Karlovy Vary – Cheb a linka Praha – Roudnice – Ústí nad Labem – Děčín a dále v minulosti soutěžené tratě Liberec – Pardubice, Liberec – Ústí nad Labem a Plzeň – Most,“ vyjmenovává tratě, o které se bude soutěžit, ředitel ministerského odboru osobní dopravy Ondřej Michalčík.

Ministerstvo dokončuje podmínky, podle kterých se budou muset dopravci v soutěžích řídit. Jednou z hlavních bude i komfortnější prostředí pro cestující.

Přehrát

00:00 / 00:00

Reportáž Jana Bachoríka o soutěži ministerstva dopravy na nového provozovatele rychlíků na severu Čech

„Lze předpokládat že u elektrických relací, kde je hodně cestujících, budou požadavky spíše vyšší. Nebude to přímo požadavek na nová vozidla, ale budeme vyžadovat určitý rámec nízkopodlažnosti, klimatizaci a vyšší standard,“ upřesňuje Michalčík.

Stát má v určování podmínek silnou pozici, protože vítězný dopravce dostane smlouvu na provozování rychlíků na 15 let, a přijde si tak na několik miliard korun. Majitel RegioJetu Radim Jančura, který se do tendru přihlásí, by podmínku nových vozů uvítal.

„Česká železnice potřebuje novou kvalitu a nová kvalita přiláká nové cestující,“ myslí si Jančura.

LEO Express i ČD vyčkávají

České dráhy zatím v účasti v tendru na provozovatele rychlíků vyčkávají. „Počkáme na to, jaké budou zadávací podmínky, zhodnotíme a podle toho se rozhodneme, zda se do tendrů přihlásíme,“ vysvětlila mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.

Na podmínky si počká i další soukromý železniční dopravce, firma LEO Express. Pokud se podaří soutěž na rychlíkovou dopravu vyhlásit do konce roku, mohli by se cestující svézt pohodlnějšími vlaky už za necelé tři roky.

Jan Bachorík, dab Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme