Královéhradeckému kraji se nelíbí chystaný státní tendr na údržbu silnic první třídy

Už v příštím týdnu má Ředitelství silnic a dálnic vypsat tendr, ve kterém se bude soutěžit o údržbu silnic prvních tříd v pětici krajů. Nechybí mezi nimi ani Královéhradecký kraj, který s plánem nesouhlasí. Výběrové řízení má státu ušetřit peníze. Pokud by ale vyhrála soukromá firma, může to podle hradeckého hejtmanství znamenat třeba horší sjízdnost silnic páteřních komunikací.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Silničáři v akci

Silničáři v akci | Foto: Miroslav Zimmer

V Královéhradeckém kraji se o všechny cesty stará Správa a údržba silnic Královéhradeckého kraje, kterou vlastní a řídí hejtmanství. Za údržbu silnic druhých a třetích tříd ji platí kraj, za silnice prvních tříd pak stát.

Přehrát

00:00 / 00:00

V Královéhradeckém kraji se o všechny cesty stará Správa a údržba silnic Královéhradeckého kraje. Tu vlastní a řídí hejtmanství

„Ministerstvo dopravy v podstatě touto soutěží naplňuje dikci zákona o zadávání veřejných zakázek, to je jedna rovina. Druhá rovina je samozřejmě snaha o nalezení férových cen, za které se to bude dělat v rámci soutěže nebo i do budoucna,“ vysvětlil náměstek ministra dopravy Tomáš Čoček.

Na území kraje se bude soutěžit o údržbu čtyř oblastí, celkem o 464 kilometrů silnic. Výhrady k tendru má například ředitel silničářů Jiří Brandejs:

„Pokud bychom zakázku na zimní údržbu silnic prvních tříd nezískali, tak bychom museli omezit počty zaměstnanců, snížit počty techniky a udržovat silnice v zimním období pouze pro Královéhradecký kraj.“

„Předpokládám, že by to znamenalo také mírné navýšení nákladů, protože by se navýšily například přejezdové kilometry,“ dodal Brandejs.

Výběrové řízení se nelíbí ani hejtmanovi Královéhradeckého kraje Lubomíru Francovi z ČSSD.

„Já jako hejtman také zodpovídám za krizové řízení například při povodních nebo sněhových kalamitách a nejsem si úplně jistý, že vysoutěžená firma bude umět zajistit komplexní zprůjezdnění silnic právě v těchto mimořádných situacích tak, jak to umí správa a údržba silnic,“ řekl Franc.

Vedení dotčených krajů se ještě pokusí dohodnout na společném postupu.

Jiří Fremuth Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme