Vlakovou dopravu v Královéhradeckém kraji mají 10 let zajišťovat České dráhy. Za 9,3 miliardy

Dotovanou veřejnou železniční dopravu v Královéhradeckém kraji budou následujících deset let zajišťovat státní České dráhy (ČD). Kraj za tu dobu objedná 58 milionů tzv. vlakokilometrů za 9,3 miliardy korun, které bude financovat spolu se státem. Smlouvu na zajištění veřejné vlakové dopravy v kraji v neděli v Trutnově podepsal hejtman Martin Červíček (ODS) se zástupci ČD. Nová smlouva začne platit od letošní prosincové změny jízdních řádů.

Trutnov Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

vlak Českých drah, motorový vůz 854, ilustrační foto | Foto: René Volfík | Zdroj: iROZHLAS.cz

Žádné tratě v kraji ve smluvním období podle hejtmanství rušeny nebudou. Dopravu pro kraj nyní zajišťují ČD a v menší míře společnost GW Train Regio.

České dráhy neuspěly. Škoda Transportation jim nemusí vracet 1,2 miliardy, potvrdil odvolací soud

Číst článek

„Po úspěšném autobusovém tendru se nám podařilo smluvně zajistit také železniční dopravu. Díky tomu jsou závazně stanoveny nové podmínky pro celou veřejnou dopravu v našem kraji na dalších deset let. Chceme, aby vlaky na našem území jezdily nadále ve stejném rozsahu a aby cestování po dráze bylo pro cestující komfortnější,“ uvedl Červíček. Jedním z cílů kraje je přitáhnout na železnici více cestujících.

Objem dopravy

Výběr drážních dopravců kraj zahájil v roce 2019, kdy krajští zastupitelé schválili uzavření smlouvy přímým zadáním. Kraj oslovil 31 dopravců, z nichž pět předložilo konkrétní nabídky, o kterých kraj s dopravci jednal. Následně vybral dva dopravce, šlo o ČD a společnost GW Train Regio. S GW Train Regio, který měl jezdit jednu z oblastí, se kraj nedohodl a celý objem dopravy tak budou zajišťovat ČD.

„Jsme rádi, že jednání zdárně končí dnešním podpisem smlouvy. České dráhy zůstanou v příštích deseti letech hlavním železničním dopravcem v regionu a zajištěny jsou tak pracovní místa pro stovky strojvedoucích, průvodčích, pokladních a dalších zaměstnanců, kteří se starají o provoz Českých drah v Královéhradeckém kraji,“ uvedl generální ředitel ČD Ivan Bednárik.

Jízdenku na zpožděný spoj zatím aplikace Můj vlak nenabízí. České dráhy to ale chtějí změnit

Číst článek

Kraj očekává, že dojde nejen ke zvýšení komfortu pro cestující, ale i informovanosti a bezpečnosti. Během trvání smlouvy budou nasazeny čtyři desítky nových nízkopodlažních vlaků, první z nich svezou cestující v roce 2024.

Tarify

Omlazením by tak mělo projít až 70 procent všech vlaků nasazených v kraji. Smlouva umožňuje také reagovat na změnu přepravních potřeb v kraji v době jejího trvání navýšením či snížením objednávaného počtu tzv. vlakokilometrů do výše 20 procent proti výchozímu rozsahu dopravnímu výkonu.

„ČD budou nadále zapojeny do IDS IREDO a kraj souhlasil i s ponecháním tarifu dopravce, cestující bude mít možnost zvolit si tarif podle svého výběru a nadále využívat všechny výhody. Zároveň bude možné využít státní jednotný tarif při cestování drážními dopravci po celé ČR,“ uvedli zástupci hejtmanství.

Loni v lednu kraj uzavřel nové smlouvy s autobusovými dopravci, kteří pro něj budou zajišťovat dotovanou linkovou dopravu v letech 2021 až 2031. Hodnota tendru byla 7,7 miliardy korun. V osmi oblastech si zajištění dopravy rozdělilo pět dopravců, na linky své autobusy poprvé poslali letos 7. března.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme