Úspěch na olympiádě může sportovcům přinést vysoké výdělky. Díky reklamě

Výhrou na olympijských hrách se pro sportovce otevírá možnost, jak si vydělat další peníze. Získáním medaile se stávají středem zájmů marketingových a reklamních firem. A když je sportovec hodně úspěšný, může mít jenom z prodeje svého jména nebo obličeje milionové zisky. Aktuálně úspěch slaví zejména čeští biatlonisté.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Annelies Cook z USA projíždí kolem olympijských kruhů při tréninku biatlonu na Zimní olympijské hry v Soči

Annelies Cook z USA projíždí kolem olympijských kruhů při tréninku biatlonu na Zimní olympijské hry v Soči | Foto: ČTK/AP, Dana Felipe | Zdroj: ČTK

Včera získal stříbrnou medaili Ondřej Moravec, o víkendu vybojoval bronz Jaroslav Soukup. Moravec získá za cenný kov 750 tisíc, Soukup 450 tisíc korun. Ale to zřejmě nebude všechno.

Třeba Jaroslav Soukup se stal vůbec prvním českým biatlonistou, který získal olympijskou medaili. Jeho jméno bude rezonovat na veřejnosti delší dobu. A jako majitel medaile se může snadno stát středem zájmu nových marketingových agentur, odhadují odborníci.

Na další zpeněžení jeho olympijského úspěchu je ale ještě čas. Kdo a jak se sportovce ujme z pohledu reklamy, se zřejmě uvidí až po olympiádě. Jeho výkon ale pomůže celému biatlonu, jak říká Jiří Hamza, který zastupuje biatlonisty z pohledu marketingu.

Biatlonistky pojedou stíhací závod, Češky musí dotahovat

Číst článek

„Biatlon je dnes marketingově úplně někde jinde než běžecké lyžování. Je to daleko hodnotnější sport i z hlediska televizní sledovanosti, hodnoty marketingových práv. Biatlon má dnes několikanásobně větší sledovanost a tudíž i marketingovou hodnotu.“

Marketingové využití biatlonistů v Česku podle expertů možná nebude tak grandiózní, jak by tomu bylo například ve skandinávských zemích, kde má tento sport historicky větší zázemí.

Zahraniční pušky i brusle

Co se reklamy a marketingu týče, tak nemusí jít jenom o zdejší firmy, které si obecně sportovce zaplatí. O stávající i budoucí české medailisty budou mít zájem i zahraniční společnosti.

Podle analytiků je obecně marketingový trh spokojený s tím, že čeští sportovci získali medaile hned v prvních dvou dnech. Je ale otázka, jaký je to trh - jestli českých, nebo zahraničních firem.

Moravec měl sport zakázaný, teď má olympijské stříbro

Číst článek

Upozorňuje na to například Jiří Mikeš z Asociace komunikačních agentur. Například čeští biatlonisté střílejí z pušek zahraniční výroby. Rychlobruslařka Martina Sáblíková podle Mikeše nejezdí na českých bruslích. Pro marketing je to naprosto zásadní.

„Tyto sporty prostě nejsou ty, kterých by se zúčastnily miliony našich spoluobčanů. Nemáme ani rychlobruslařskou dráhu. To spíš využijí zahraniční firmy, a mám takový dojem, že i tito naši i další sportovci mají kontrakty nikoli s českými, ale zahraničními firmami,“ myslí si Mikeš.

Při posledních zimních olympijských hrách ve Vancouveru si přišli na prémie za získané medaile a následné zisky z reklamy a marketingu například tři čeští sportovci. Vedle Martiny Sáblíkové i Lukáš Bauer a Šárka Záhrobská.

Simona Bartošová, Jan Beneš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme