Někteří sponzoři hrozí odchodem z NBA. Kvůli Sterlingovým výrokům

Americkou basketbalovou ligu NBA chtějí opustit někteří sponzoři. Můžou za to rasistické výroky Donalda Sterlinga, majitele týmu Los Angeles Clippers. Nahrávky ho usvědčily, že se nelichotivě vyjadřoval o Afroameričanech. Jeho nevhodné chování ale ohrožuje celou ligu.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Majitel LA Clippers Donald Sterling | Zdroj: Reuters

Hned poté, co se na veřejnosti objevily důkazy o slovních útocích Donalda Sterlinga proti Afroameričanům, dali o sobě vědět i sponzoři. Část z nich pohrozila, že z ligy okamžitě odejde.

Třeba společnosti Samsung a Adidas označily jeho výroky za závažné a oficiálně podpořily šéfa NBA. Ten Sterlingovi doživotně zakázal jakoukoliv činnost v lize a dal mu pokutu ve výši 2,5 milionu dolarů. Žádný ze sponzorů svou pohrůžku ale zatím nenaplnil.

Všechno souvisí s týmem Los Angeles Clippers, který vlastní právě Donadl Sterling. Firmy jako Corona, Kia nebo Sprint podle serveru CNN Money uvedly, že o dalším možném sponzorství jednají. Takže není jisté, jestli spolupráci pozastaví úplně, nebo ji nakonec obnoví. Některé společnosti prý už ale týmu předkládají úplně nové marketingové nabídky. Patří mezi ně například Red Bull.

Jde o miliardy dolarů ročně

Pokud by se sponzoři skutečně začali z basketbalové ligy stahovat, NBA by přišla o obrovské peníze. Firmy dají ročně do NBA miliardy dolarů. Basketbalová liga je pro ně ohromný byznys a bez nich nemůže fungovat. Odborníci ale odhadují, že společnosti budou dělat všechno pro to, aby se úplně zbavily jakékoli spojitosti s Donaldem Sterlingem, a dál se budou věnovat sponzoringu.

Sponzoři obecně nemají rádi, když je "jejich" soutěž spojována s problémy majitelů nebo hráčů. Podobnými sankcemi už firmy několikrát v minulosti hrozily, třeba při Tour de France v roce 2008. Tehdy se nad slavným cyklistickým závodem stahovala mračna kvůli dopingu mnoha slavných závodníků.

Firmy hrozily, že pokud se situace nezlepší, přestanou celou Tour sponzorovat. A to se u některých týmů nakonec i stalo. Třeba německá stáj Gerolsteiner po odhalení dopingu rakouského cyklisty Bernharda Kohla během závodu velmi rychle ukončila činnost.

A z minulosti známe i případ golfisty Tigera Woodse, od kterého se kvůli milostným skandálům odvrátily značky, jako jsou například Gatorade nebo Pepsi.

Jan Beneš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme